סערת הגיור • דרעי: אני המוסמך היחידי להגיש הצעת חוק בנושא

    איתי גדסי No Comments on סערת הגיור • דרעי: אני המוסמך היחידי להגיש הצעת חוק בנושא

    לאחר הגשת מסקנות ועדת הגיור, מתכוננים במפלגות החרדיות למלחמת חרמה כנגד הגשת ההמלצות | שר הפנים אריה דרעי מזכיר שכשר הפנים הוא היחיד שיכול להגיש הצעת חוק בנושא גיור ואומר: "אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון"

    דרעי צילום: יעקב כהן
    11:28
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on הרבנית ימימה מזרחי: "בזכות חלת המפתח ה' יפתח את כלא החטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסקנות ועדת הגיור של השר לשעבר משה ניסים שהוגשו היום לראש הממשלה בנימין נתניהו מעוררות סערה. לאחר כינוס החירום ברבנות הראשית לישראל הבוקר, חברי הכנסת החרדיים יוצאים נגד המסקנות ואומרים: "נדאג שלא יעלו לדיו".

    שר הפנים אריה דרעי הגיב להגשת המסקנות ואמר: "אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון. המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו".

    "אני דורש לחזור מיידית להצעת החוק בנושא שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה – רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל. דרישה זו אעלה היום בישיבת ראשי המפלגות".

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הגיב אף הוא למסקנות הדו"ח ואמר: "היהדות היא לא דת מיסיונרית. להיכנס לעם ישראל יש קושי, ויש דרך, על פיה ניתן להיכנס. הניסיונות לפרק את המסגרת הזאת דרך חוקים, ועדות או תקנות לא יקרו, אנו לא נסכים להם בשום אופן. הסטטוס קוו צריך להישמר, נושא הגיור מלווה אותנו מאז היותנו לעם, זה לא נושא חרדי אלא נוגע ליסודו של העם, ולא נאפשר כל שינוי בנושא הזה. לא תהיה הפרה של הסטטוס קוו".

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור אמר: "אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות, מדובר במתווה רע ליהדות ורע למדינת ישראל, שייתן הכשר לתהליכי גיור שלא על פי ההלכה, הנובעים ע"פ רוב מאינטרסים בעייתיים ומסוכנים".​



    0 תגובות